Lokallaget og styret

Vårt mål er å være et positivt, grønt alternativ i lokalpolitikken. Vi skal være en stemme for klima, miljøet, dyrene og våre medmennesker, med fokus på livskvalitet og solidaritet fremfor økt materielt forbruk.

22. november, 2015

Miljøpartiet De Grønne (MDG) er både et politisk parti og en del av en internasjonal sosial bevegelse. I Norge er vi en del av et sterkt voksende parti, og fikk i valget 2015 folkevalgte representanter i over 200 kommuner og fylker. Arbeidet som er utført i Stortinget, med vår ene kandidat, gjennomføres nå på lokalt nivå. Det er stort behov for et grønt parti som tør å prioritere klima & miljø. Det er lokalt det skjer!

Miljøpartiet de Grønne i Frogn ble stiftet 28. november 2013. I valget 2015 fikk vi inn våre første 2 representanter i kommunestyret.

Lokalstyret Miljøpartiet de Grønne i Frogn

Lokallagsstyret er ansvarlig for driften av lokallaget. Det betyr at det er styret som arrangerer medlemsmøter og ulike aktiviteter, samt jobber med administrasjon og økonomi. Det er også styret som har ansvar for å utarbeide resolusjoner på lokalt, regionalt eller nasjonalt nivå, og sende det til politisk behandling på respektive nivå.

Styret jobber tett sammen med de folkevalgte representantene, og velges på lokallagets årsmøte.

Leder: Linda Byström

Nestleder/Sekretær: Ranja Marianne Bendixen

Kasserer: Svend Olav Aagedal

Styremedlem: Inger Johanne Marheim

Styremedlem: Per Eskelund

Vara: Geir Svoren

Vara: Kari Elliott

Vara: Sander Ravndal

Kontakt

Hvordan mener du at Frogn skal utvikles for å være et godt, grønt lokalsamfunn? Hva betyr livskvalitet for deg? Hva synes du at vi skal prioritere? Vi stor pris på å høre hva du mener.

Send en generell henvendelse til frogn(a)mdg.no, eller ta direkte kontakt med et styremedlem eller en folkevalgt.

Du kan også følge oss på Facebook: http://www.facebook.com/FrognMDG