MDGs næringspolitikk på 1-2-3

Privat næringsliv er en svært viktig del at gode, livskraftige lokalsamfunn. Privat næringsliv trengs for å få til nødvendig omstilling og for å finne løsninger på klimakrisen. Landbruk, småbedrifter, entreprenører og innovasjon i større etablerte bedrifter spiller derfor en sentral rolle i vår næringspolitikk.

Turist og kulturnæringen er viktig for kommunen og vi må satse mer på det vi er bra på! Samtidig arbeider en stor del av Frogns innbyggere utenfor egen kommune. Miljøpartiet vil ha flere arbeidsplasser og mer næringsvariasjon lokalt.

I dag bruker kommunen ressurser på å etablere arealkrevende logistikksentra i Frognmarka. I morgen vil MDG prioritere kunnskaps- og kulturbasert næringsliv med fokus på regionalt samarbeid. Vi vil dra nytte av de store investeringne i regionen, kommunens høye utdanningsnivå, nærheten til universitetsmiljøet på Ås, og vårt unike og vakre bomiljø.

Gjennom å prioritere modernisering av Ullerudsletta får vi økte muligheter for etablering av kunnskapsbasert næringsliv, servicebedrifter, entreprenørbedrifter og næringsklynger av enmannsbedrifter og gründere.

MDG mener at kommunens viktigste rolle er å sikre gode arenaer og et godt samspill mellom innbyggere, næringsliv, organisasjoner og offentlig forvaltning. Vi må klare å skape vinn-vinn-situasjoner for alle med felles muligheter og samarbeid.

Har du et minutt til? – Les nr. 5 MDGs Samferdselspolitikk på 1-2-3

Har du likevel litt bedre tid?
Da kan du se hele vårt program, listekandidater og politiske regnskap her.