Bli med i Kystlotteriet i sommer – rydd stranden og vinn!

Sommeren 2020 deltar Frogn kommune i Kystlotteriet – alle kan være med som frivillige og rydde i vannkanten, enten det er ved strender, på holmer, langs bekker eller ved elverfar. I tillegg til å bidra til renere hav og strender både for dyr og mennesker, får du lodd som er med i trekningen om fine premier fra kystlotteriet.no.

25. juni, 2020

For å bli med i Kystlotteriet og være med på ryddeaksjonen, kan du hente søppelsekker og lodd fra servicetorget i Frogn rådhus. Så lenge rådhuset er stengt på grunn av Covid-19, kan du ta kontakt på telefon 64 90 60 00 på forhånd, så kan servicetorget legge utstyret klart til deg utenfor bygningen.

Når dere har ryddet ferdig, kan dere ganske enkelt sette den godt lukkede sekkene ved siden av en kommunal avfallsdunk i nærheten, og sende melding om hvor sekken står ved å gå til «Meld en feil» hos Frogn kommunes nettsider, eller via appen med samme navn som kan lastes ned i Google Play eller i Appstore. Meld også gjerne inn ryddeaksjonen i «Hold Norge Rent» sin ryddeportal Rydde.

God sommer og god rydding!

En finner mye rart som strandrydder