MDGs boligpolitikk på 1-2-3

MDG ønsker boliger som tilbyr både sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft. Det betyr f.eks. klimasmart bygging, nærhet til skoler og kollektivtrafikk, bevaring av store og små grøntområder, ren luft, sikre skoleveier og nærhet til fellesarealer og offentlige rom av høy kvalitet.

MDG ønsker at vi prioriterer en transformasjon og modernisering av området fra Seiersten til Dyrløkke og skaper en ny attraktiv bygate langs Ullerudsletta. Her er det potensiale for flere boliger enn på Kolstad og planen er klar til å vedtas.

Her kan skoler med ledig kapasitet benyttes, her kan vi få til generasjonsboliger, omsorgsboliger og studentboliger. Vi får økt areal for næringsvirksomhet. Her kan vi jobbe for reell omstilling med en innovativ og klimavennlig by og boligutvikling styrt av fellesskapets behov.  Her kan vi avlaste og minske presset mot Gamle Drøbak som utviklingsområde. Her får nye beboere økt mulighet for å gå, sykle og bruke kollektivtransport på en trygg og effektiv måte. Her har barnefamilier gangavstand til både barnehagen, bølgen, bussen og butikken.

Har du et minutt til? – Les nr. 2 MDGs Skole og oppvekstpolitikk på 1-2-3

Har du litt bedre tid?
Da kan du se hele vårt program, listekandidater og politiske regnskap her.